onsdag den 26. september 2012

En anderledes fødselsdag



Da jeg flyttede herop gruede jeg virkelig for min fødselsdag.

Jeg var bange for at det ville blive til en ensom misære. En dag hvor jeg bare ville gå og småtude lidt, fordi min familie ikke var der til at synge fødselsdagssang. Fordi jeg ikke får gaverne fra min far før første weekend i oktober, og det er altså ikke en rigtig fødselsdag uden fysiske gaver.
Jeg frygtede at skulle sidde selv hele aftenen, gå i seng klokken 21 og se en eller anden serie. Ligesom enhver anden dag. Selvfølgelig er fødselsdage ikke rigtig den store hurra-maskine mere efter man er blevet ældre, men jeg føler alligevel at fødselsdage handler om at fejre, at man findes, og dagen igår havde al potentiale for at være en dag hvor jeg mest af alt kunne have været træt af at findes.

Men sådan blev det jo ikke. Selvfølgelig gjorde det ikke det!

Starten på min fødselsdag ser cirka sådan her ud:
00.00: Er på pubcrawl i Århus da vi går ind i den 25. CC giver to shots oveni de tusindtrilliarder genstande jeg har fået den aften.
00.02: Der bliver sunget "Hip Hurra, Det' Din Fødselsdag!". Crowdsurfing.
00.10: Er ret fuld, men har det godt. Tager bussen hjem med Linda, der er sød og holder mig i hånden imens jeg gentager mig selv tusind gange i løbet af de 25 minutter der går, før bussen er hjemme på Skjoldhøj. (Jeg kan ikke huske busturen. De sidste par shots må være slået ind..)
00.45: Står af bussen ved kollegiet, ringer Philip op. Kan ikke huske hvad vi snakker om.
00.50: Fuck, jeg kan ikke finde den rigtige nøgle til min lejlighed... Hvad nu hvis jeg skal sove ude i opgangen? Fulde tårer.
00.58: Kommer endelig ind. Smider alt tøj på gulvet og vælter i seng.
01.01: Mette ringer. Vi snakker om at jeg ønsker mig en pande. Fire minutter senere sover jeg.

07.05: Vågner. Har kvalme, men føler mig ikke fuld. Prøver at rejse mig. Er tilsyneladende stadigvæk fuld. Bruger resten af morgenen på at trykke "Synes godt om" til fødselsdagshilsner på facebook og SMSe med folk, bundet til sengen fordi jeg ikke kan stå op. 
10.34: Kan endelig rejse mig uden at blive svimmel og går i bad.
11.02: Modtager blomster. Fra Alice! Der er i Kina! Går i panik fordi jeg ingen vase har. Sætter dem i vand i en stempelkande... Innovativt eller kikset? I don't know.

..Og så tog jeg op på uni, hvor folk var søde og rare, og så tog jeg min rare læsegruppe med hjem til aftensmad og gruppearbejde, og ligepludselig var klokken 23, og så tog alle hjem, jeg ringede til min kæreste og undskyldte for mit fuldeopkald, og kunne så lægge mig til at sove efter at have haft en super hyggelig fødselsdag, der på ingen måde minder om nogen anden fødselsdag jeg har haft før. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar